

UkÅ‚ady oczyszczania spalin wspóÅ‚czesnych samochodów staÅ‚y siÄ™ zmorÄ… ich wÅ‚aÅ›cicieli.
Filtr czÄ…stek staÅ‚ych DPF/FAP to nic innego jak filtr sadzy. Kiedy pojawia siÄ™ kontrolka jego awarii myÅ›limy - ile to znowu bÄ™dzie kosztowaÅ‚o? To zależy. Dla przykÅ‚adu. Nasz ukÅ‚ad powietrza dolotowego Å‚apie nieszczelność. Powietrze doÅ‚adowujÄ…ce nie trafia w caÅ‚oÅ›ci do silnika. Wówczas stosunek paliwa do powietrza zostaje zachwiany. Powstaje dużo wiÄ™cej sadzy niż zwykle. Filtr w trybie ekspresowym zostaje przepeÅ‚niony. ZakÅ‚adajÄ…c że przebieg samochodu jest na poziomie 150tyÅ› km, szybko naprawiamy nieszczelność, czyÅ›cimy filtr i przywracamy sprawność ukÅ‚adu. Szacunkowo zwykle wartość naprawy nie przekracza 1800pln.
Podobnych drobnych awarii może być cała masa. Idąc przez uszkodzony czujnik, czy komponent w postaci przycinającego się zaworu recyrkulacji spalin. Tutaj może być już nieco drożej. Kiedy dochodzimy do momentu kiedy to w kręgu podejrzenia mamy wtryskiwacze paliwa w silniku z dużym przebiegiem to naprawa może być bardzo kosztowna.